Juniorträning

Juniorträningen bedrivs på vardagseftermiddagar/kvällar. Träningen riktar sig till alla kategorier av spelare från nybörjare till tävlingsspelare.

Indelning i grupp

Inför hösten delas alla anmälda juniorer in i olika grupper. Indelningen tar hänsyn till spelstyrka och ålder. Målsättningen är att alla ska få spela i en grupp som passar dem och där de får ut maximalt av träningarna.

Minitennis

För barn som är 6-8 år finns minitennis. Barnen får på ett lekfullt sätt träna teknik samt får inblick i spelets grunder. De spelar med tränare 1 timme per vecka i grupper om 4-6 barn.

Tennisskola

För juniorer som är 9-18 år finns tennisskolan. Här får juniorerna lära sig att behärska samtliga grundläggande tennisslag. Målet med träningen är att bli en så komplett spelare som möjligt. Träningen sker i grupp med tränare 1-2 timmar per vecka. Varje grupp består av 4-5 deltagare.

Utvecklingsgrupp

I utvecklingsgruppen spelar de juniorer som vill satsa på tennis och som har ambitionen att på sikt hävda sig på nationella tävlingar. Tränarna tar ut de juniorer som anses lämpliga att ingå i denna grupp. Utvecklingsgruppen tränar med tränare 2-3 timmar per vecka.

Tävlingsgrupp

De juniorer som spelar i denna grupp tränar med tränare minst 3 timmar per vecka. Klubben ställer vissa krav på de juniorer som deltar i tävlingsgruppen.

För frågor kontakta kansliet.

Priser Vårterminen 2024

Juniorträningen under vårterminen 2024 startar måndagen den 8 januari och slutar fredagen den 31 maj, Träningen gör uppehåll vecka 9 (höstlov) samt vecka 14 (påsk). Det blir 19 träningstillfällen totalt.

Timmar/vecka

Minitennis

Medlemsavgift

300 kr

Terminspris

3 300 kr

6 350 kr

2 680 kr

Vill du spela mer än 2 timmar per vecka sker särskild uttagning.

För att deltaga i klubbens juniorträning krävs medlemsskap i Täby Tennisklubb.

Vuxenkurs

Vuxenkursen bedrivs på söndagar mellan 11.00-20.00. Kursen passar alla från nybörjare till avancerade spelare.

Vuxenkurs - Träning på söndagar

Kurserna bedrivs höst och vår. Under maj-juni arrangeras även en kortare vuxenkurs i tennishallen.

För info kontakta Kenneth Jansson, mail: info@tabytennisklubb.net

Vårterminen 2024

Vårterminen 2024 startar söndagen den 7 januari och slutar söndagen den 26 maj. Vuxenkursen gör uppehåll söndagen den 18 februari (KM), söndagen den 25 februari samt söndagen den 31 mars.(påsk)  Det blir 18 träningstillfällen totalt.

Kostnad för vårterminen 2024 är 4 550 kr.